Sve o filmu od A do Ž

PRIJAVE JOŠ TRAJU

Čekamo da se grupa popuni očekujemo početak škole do konca mjeseca

INTERAKTIVNA PREDAVANJA I PRAKTIČNE VJEŽBE

1.tjedan - Povijest filma / Elementi dok. filma
Naziv radionice Voditelj radionice Trajanje (š.s) Detaljni  opis radionice

Povijest filma

charlie-chaplin-510165_1280-w500-h500

D.Rafaelić povjesničar 3 Povijest filma prezentirat će se polaznicima razlomljena u nekoliko najreprezentativnijih, formativnih razdoblja kinematografije (proto filmsko razdoblje; nijemi film; zvučni film). Tim će se trima razdoblja zatim pristupati iz raznih rakursa kako bi se dubinski predstavila povijest umjetnosti koju često nazivaju «sedmom».Polazni će steći osnovna znanja i termine koji se najčešće koriste u filmskoj literaturi i praksi, kao i vidjeti inserte nekih od najvažnijih filmova u povijesti s posebnim naglaskom na vrhunce hrvatske kinematografije u svjetskom kontekstu.

Nastava uključuje predavanja uz prikazivanje filmskih inserata kao i upućivanje na relevantnu literaturu

Elementi dok.  filma

DOKUMENTARNI FILM

H.Bučar Novinar/urednik 3 Interaktivno će se prezentirati elementi dokumentarnog filma:o  motiv, tema i tematski okvir

o  idejni nacrt ili skica

o  prihvaćanje teme filma na uredništvu

o  razrada scenarija, sugovornici za snimanje (eksperti i svi ostali),  sugovornici za konzultacije (eksperti za dotičnu temu)

o  obilazak terena i pripreme za snimanje, dozvole za snimanje i određivanje lokacija snimanja

o  odlazak na snimanje : lokacije snimanja,  ton i neton, ton i rasvjeta,  zamke na snimanju i nepredviđene situacije

o  pregled i obrada materijala: snimljeni vlastiti materijal, arhivski materijal i  kupljeni materijal s autorskim pravima

o  montaža

o  grafička obrada

o  koloriranje

o  tonska sinkronizacija

2.tjedan - Elementi igranog filma / Kako se snima ton na filmu?
Naziv radionice Voditelj radionice Trajanje (š.s) Detaljni  opis radionice

Elementi igranog filma

A.Tardozzi

redatelj

3 Teme radionica uključuju:o  Što je sve posao filmskog redatelja?  Opseg posla i odmjeravanje mogućnosti obzirom na trenutan stupanj napretka.

Pronalaženje priče i rad na scenariju. Ideja i kako je pronaći? Kako ideju dovesti do idealne pisane forme? Kada je rad na scenariju završen?

Rad s glumcima: audicije i probe

Pripreme za snimanje: dogovori sa suradnicima, obilazak lokacija i izrada knjige snimanja

Snimanje: izvršavanje zadanih ciljeva, prilagođavanje trenutnoj situaciji i ograničenjima

Postprodukcija: montaža, glazba i zvuk, obrada slike i izrada finalne kopije

Kako se snima ton na filmu?

TON

A.Trnka 

ton majstor

3 o  Postava tona na mjestu snimanja.o  Bubica ili pecaljka, kako snimiti it- ton u prirodi ili gradskoj buci?

o  Razgovor s redateljem, kostimografom, reviziterima….

3.tjedan - Koja je uloga rasvjete na filmu? / Kostimi na filmu
Naziv radionice Voditelj radionice Trajanje (š.s) Detaljni  opis radionice

Koja je uloga rasvjete na filmu?

RASVJETA

V. Dubovečak majstor rasvjete 3
  • čovjek ne gleda okom nego mozgom
  • vid najvažnije osjetilo – apsolutna prevlast vizualnih komunikacija (fotografija, film, TV, računala)
  • znati čitati sliku (oblik) je temelj cjelokupnog vizualnog priopćavanja (fotografija, film,

…TV, računala) – prenošenje poruke kroz vrijeme

  • razviti urođene sposobnosti promatranja i vizualnog mišljenja – razlika gledanja i viđenja – vizualni preduvjeti stvaranja emocionalne reakcije (kako gledati)
  • proces gledanja je aktivno, svjesno promatranje u određenom vremenu
  • pojasniti način na koji gledamo – zaključci i spoznaje koje stvara mozak na temelju podataka što ih dobivamo čulima (način njihova tumačenja)
  • općenito o svjetlu
  • (elektromagnetsko zračenje – vidljivi dio spektra – prirodni i umjetni izvori svjetla – količina, kakvoća, boja svjetla)
  • mističnost svjetla – simbolika svjetla kroz povijest
  • scenska rasvjeta: filmska, televizijska, kazališna i koncertna – isti cilj (ostvariti prisutnost, stvoriti ugođaj, istaknuti detalj), različite metode i sredstva
  • odnos svjetla prema predmetima i likovima koje se osvjetljava – smjer (prednje, bočno, stražnje, stražnje bočno, donje i tročetvrtinsko svjetlo), kvaliteta (tvrdo i meko svjetlo), kontrast (odnos svjetla i sjene) i boja (hladno i toplo svjetlo, temperatura boje, bijeli balans, kontrola boje svjetla)
  • motivacija svjetla
  • svjetlo – stvaranje ugođaja – simboli
  • OSP – osnovna svjetlosna pozicija – za jednu kameru – za više kamera (križana OSP)

o  izvori svjetla kod scenske rasvjete – žarulje sa žarnom niti (tungsten), sa električnim

o  Način postave rasvjete na setu (mjestu snimanja)

o  Postava rasvjete na samom mjestu snimanja

o  Dogovor sa redateljem i snimateljem

Kostimi na filmu 

KOSTIMI

Ž. Franulović, kostimografinja 3 Čitanje scenarija, njegova razrada likova i izrada troškovnika. Prilikom čitanja scenarija radi se razrada likova. Ovisno o tome radi li se o povijesnom ili suvremenom filmu prikupljaju se predlošci fotografija, skica, materijala Itd.)o  Sastanak autorskog tima ( redatelj, snimatelj, scenograf, kostimograf, majstor maske)

o  Uobličavanje karakternog izgleda likova ( redateljske upute) i vizualnog ( cjelokupni    vizualni identitet ukomponiran sa scenografijom i predloženim koloritom).

o  Priprema kostima (odabir kostima iz fundusa, kupovina, šivanje )

o  Proba kostima, patiniranje, dorada i korekcija za snimanje, izrada kostimografskog  kontinuiteta likova.

o  Organiziranje kostimera za tijek snimanja.

o  Rasprema i razduživanje

4.tjedan - Maska i šminkana filmu / Scenografija i rekvizita na filmu
Naziv radionice Voditelj radionice Trajanje (š.s) Detaljni  opis radionice

Maska i šminkana filmu

kostimi 1

I.Šimunić

Šminkerica/maskerka

3 Radionica o zvanju ili životnom pozivu-majstor maske.  Majstor Maske-Profesija se stječe iskustvom i radom, školom uz već postojeće majstore. Majstor maske poznaje osnove frizerstva, (šišanje, oblikovanje frizura),kao i vlasuljarstva (izrada i održavanje perika, brkova i brada) i obavezno poznaje literature povijesnih razdoblja, frizura i šminke, maske, kako bi mogao odraditi svoj zadatak. Majstor maske je odgovoran za izradu, i izgled lika, pa čak i njegovog karaktera ,kojeg glumac glumi. Usko surađuje sa kostimograf i redateljem te po njihovoj zamisli ostvaruje krajnji rezultat. Poznaje materijal, filmske  šminke kao i razne proizvođače specijalnih efekata, koje radi, krv i silikoni samo su dio. Vrlo je vješt sa rukama, te sve pretvara u živu sliku. Važan je precizan i jasan dogovor između redatelja, kostimografa i majstora maske, kako bi se cijeli lik uklopio u priču ,film, predstavu. Masker je komunikativan, trebao bi imati lakoća izražavanja, ljubaznost i ljubav prema ljudima i poslu.
Scenografija i rekvizita na filmu

SCENOGRAFIJA

G. Stepanscenograf 3 Teme koje će se obrađivati:

o   Što je scenografija?

o   Čemu služi scenografija?

o   Gdje se sve koristi scenografija?

o   Tko je scenograf?

o   Ljudi koji sudjeluju u stvaranju scenografije?

o   Redoslijed stvaranja scenografije u filmu?

o   Poveznica knjige snimanja, kadrova i scenografije?

o   Zadatak filmske scenografije.

o   Što je scenografski prostor?

o   Važnost suradnje scenografa i snimatelja.

o   Zašto je bitna suradnja scenografa i kostimografa?

o   Kako se čita scenarij „očima scenografa“?

o   Što je scenografski prostor?

o   Scenografske skice.

o   Kako se pristupa gradnji objekta u studiju?

o   Uska suradnja scenografa i rekvizitera u opremanju objekta.

o   Što su scenografski naturalni objekti?

o   Prednost studijskog objekta od naturalnog

5.tjedan - Snimanje na terenu
Naziv radionice Voditelj radionice Trajanje (š.s) Detaljni  opis radionice

Snimanje na terenu

OBJEKT

B. Cahun

Ž. Sarića

Direktor  fotografije

4
  • polaznici na terenu dobivaju informacije o planu snimanja, kontra-planu, položaju sunca i važnosti svijetla iz atmosfere kao i rasvjete na setu tj na mjestu snimanja…
  • Suradnja s kostimografom, šminkericom te redateljem…
  • Odabir tehnike koja je potrebna za snimanje (objektiv, far, kran….)
Snimanje na terenu

SNIMANJE

H. Bučar

S. Najvirt

Novinari/urednici

4
  • Priprema (bez prethodnog obilaska terena):

a)  sugovornici

b)  lokacije snimanja

c)   potrebna oprema (vozilo, rasvjeta i dr.)

d)  ekipa (snimatelj i dr.)

  • Priprema (s obilaskom terena) :

a)        zbog omogućenog obilaska terena sve znatno lakše i jasnije snimanje

b)        suradnja i koordinacija svih članova ekipe

c)         nepredviđene situacije i zamke

d)        ton i neton  detalji, završetak snimanja

e)         pregled materijala, priprema za montažu

6.tjedan - Snimanje na terenu
Naziv radionice Voditelj radionice Trajanje (š.s) Detaljni  opis radionice

Snimanje na
terenu

scene

A.Tardozzi – Studenti režije sa Akademije 4 Polaznici razrađuju i snimaju svoje autorske priče uz pomoć studenata režije i dramaturgije.
Snimanje na
terenu
TON
A.Trnka i mikroman 4 o   Postava tona na glumca ili sugovornika da se ne primijeti.o   Pecaljka i uloga mikromana na snimanju
7.tjedan - Posjet krojačnici i fundusu kostima / Postava rasvjete
Naziv radionice Voditelj radionice Trajanje (š.s) Detaljni  opis radionice

Posjet krojačnici i
fundusu kostima

kostimi 1

Ž. Franulović+ kostimerka 4 o   Posjet fundusu gdje se čiste, peru, peglaju i čuvaju kostimi.o   Nacrt jednog kostima- kako se od razgovora s redateljem počinje crtati kostim kao i tijek izrade samog kostima…
Postava rasvjete

RASVJETA

S. SpinčićMajstor rasvjete 4 Dogovor s redateljem i direktorom fotografije, kakva će se vrsta rasvjete koristiti (dan, noć,     kiša, snijeg, jako sunce i sl)

Postava rasvjete na samom mjestu snimanja

Dogovor sa redateljem i snimateljem

8.tjedan - Šminkanje na setu / Gradnja i namještanje objekta na snimanju sa rekvizitom
Naziv radionice Voditelj radionice Trajanje (š.s) Detaljni  opis radionice

Šminkanje na setu

MASKA

I. Šimunić
Šminkerica/maskerka
4 Razgovor s redateljem, direktorom fotografije, kostimografom izrada maske i njeno održavanje na samom snimanju
Gradnja i namještanje
objekta na snimanju
sa rekvizitom
Untitled-1
G.Stepan+ rekviziter 4 Odlazak na set i u skladište rekvizite – popis rekvizite, razgovor s redateljem i direktorom fotografije
9.tjedan - Montiranje snimljenog materijala
Naziv radionice Voditelj radionice Trajanje (š.s) Detaljni  opis radionice

Montiranje
snimljenog
materijala
 

film

B. Tankosić montažer 4 o   Uvoz video materijala, slika i zvuka.

o   Kombiniranje sa Photoshop-om,

o   Rad sa Source Monitor.

o   Timeline i njegovi alati za montažu.

o   Tehnike montaže,

o   Program monitor,

o   Primjena tranzicija,

o   Kreiranje titlova,

o   Rada sa zvukom,

o   Izrada finalnog miksa,

o   Napredne tehnike montaže,

o   Korekcija boje,

o   Rad sa efektima.

o   Eksportiranje materijala za TV, DVD i Internet.

Montiranje
snimljenog
materijala
film 
4 Usnimavanje (loudanje) materijala na hard disk sa kartica ili kazeta…
10.tjedan - Montiranje snimljenog materijala
Naziv radionice Voditelj radionice Trajanje (š.s) Detaljni  opis radionice

Montiranje
snimljenog
materijala

TRAKA

B.Tankosić+ redatelj 4 Pregled materijala. Dogovor između montažera i redatelja. Izrada grubog šnita
Montiranje
snimljenog
materijala
TRAKA
B.Tankosić+ redatelj 4 Dogovor oko najavne špice i odjavne role.
11.tjedan - Montaža – koloriranje slike / Skladanje glazbe na montirani materijal
Naziv radionice Voditelj radionice Trajanje (š.s) Detaljni  opis radionice

Montaža – koloriranje slike

MONTAŽA

B. Tankosić

+snimatelj

4

Kako se u post-produkciji mogu “popraviti” detalji u slici, neke manje nepravilnosti, kako se dodaje boja ili svjetlo koje nismo uspjeli dobiti na samom snimanju…
Pokazati će se važnost suradnje montažera i direktora fotografije

Skladanje glazbe na montirani materijal

VIOLINA

J. Marić skladatelj 4

Koja je uloga glazbe u filmu? Kako glazba nadopunjava film, dodaje dramatiku ili smiruje radnju u filmu?

12.tjedan - Mixanje teksta i glazbe / tona
Naziv radionice Voditelj radionice Trajanje (š.s) Detaljni  opis radionice
VIOLINA J. Marić

skladatelj

4 Odlazak u glazbeni studio – razgovor između skladatelja redatelja. Postupak kako se glazba stavlja na već montiranu sliku.
Mixanje teksta i glazbe/ tona 

mikroman

R.Stanić

Majstor obrade tona

3 o   snimanje naratora na postojeću sliku u pauzama gdje je to predviđeno.o   pregled materijala ukoliko nešto nedostaje od šumova tj. atmosferskih tonova

o   mixanje kompletnog tonskog zapisa na sliku…

o   narator(spiker ili glumac), šumovi,glazba

o   pregled završenog (mixanog)materijala s redateljem ili urednikom

UKUPNA CIJENA RADIONICA 850 KN

PRIJAVITE SE!