Sve o filmu od A do Ž
PRIJAVE JOŠ TRAJU
Čekamo da se grupa popuni očekujemo početak škole do konca mjeseca
INTERAKTIVNA PREDAVANJA I PRAKTIČNE VJEŽBE
1.tjedan - Povijest filma / Elementi dok. filma
Naziv radionice | Voditelj radionice | Trajanje (š.s) | Detaljni opis radionice |
Povijest filma |
D.Rafaelić povjesničar | 3 | Povijest filma prezentirat će se polaznicima razlomljena u nekoliko najreprezentativnijih, formativnih razdoblja kinematografije (proto filmsko razdoblje; nijemi film; zvučni film). Tim će se trima razdoblja zatim pristupati iz raznih rakursa kako bi se dubinski predstavila povijest umjetnosti koju često nazivaju «sedmom».Polazni će steći osnovna znanja i termine koji se najčešće koriste u filmskoj literaturi i praksi, kao i vidjeti inserte nekih od najvažnijih filmova u povijesti s posebnim naglaskom na vrhunce hrvatske kinematografije u svjetskom kontekstu.
Nastava uključuje predavanja uz prikazivanje filmskih inserata kao i upućivanje na relevantnu literaturu |
Elementi dok. filma
|
H.Bučar Novinar/urednik | 3 | Interaktivno će se prezentirati elementi dokumentarnog filma:o motiv, tema i tematski okvir
o idejni nacrt ili skica o prihvaćanje teme filma na uredništvu o razrada scenarija, sugovornici za snimanje (eksperti i svi ostali), sugovornici za konzultacije (eksperti za dotičnu temu) o obilazak terena i pripreme za snimanje, dozvole za snimanje i određivanje lokacija snimanja o odlazak na snimanje : lokacije snimanja, ton i neton, ton i rasvjeta, zamke na snimanju i nepredviđene situacije o pregled i obrada materijala: snimljeni vlastiti materijal, arhivski materijal i kupljeni materijal s autorskim pravima o montaža o grafička obrada o koloriranje o tonska sinkronizacija |
2.tjedan - Elementi igranog filma / Kako se snima ton na filmu?
Naziv radionice | Voditelj radionice | Trajanje (š.s) | Detaljni opis radionice |
Elementi igranog filma |
A.Tardozzi
redatelj |
3 | Teme radionica uključuju:o Što je sve posao filmskog redatelja? Opseg posla i odmjeravanje mogućnosti obzirom na trenutan stupanj napretka.
o Pronalaženje priče i rad na scenariju. Ideja i kako je pronaći? Kako ideju dovesti do idealne pisane forme? Kada je rad na scenariju završen? o Rad s glumcima: audicije i probe o Pripreme za snimanje: dogovori sa suradnicima, obilazak lokacija i izrada knjige snimanja o Snimanje: izvršavanje zadanih ciljeva, prilagođavanje trenutnoj situaciji i ograničenjima o Postprodukcija: montaža, glazba i zvuk, obrada slike i izrada finalne kopije |
Kako se snima ton na filmu?
|
A.Trnka
ton majstor |
3 | o Postava tona na mjestu snimanja.o Bubica ili pecaljka, kako snimiti it- ton u prirodi ili gradskoj buci?
o Razgovor s redateljem, kostimografom, reviziterima…. |
3.tjedan - Koja je uloga rasvjete na filmu? / Kostimi na filmu
Naziv radionice | Voditelj radionice | Trajanje (š.s) | Detaljni opis radionice |
Koja je uloga rasvjete na filmu? |
V. Dubovečak majstor rasvjete | 3 |
…TV, računala) – prenošenje poruke kroz vrijeme
o izvori svjetla kod scenske rasvjete – žarulje sa žarnom niti (tungsten), sa električnim o Način postave rasvjete na setu (mjestu snimanja) o Postava rasvjete na samom mjestu snimanja o Dogovor sa redateljem i snimateljem |
Kostimi na filmu
|
Ž. Franulović, kostimografinja | 3 | o Čitanje scenarija, njegova razrada likova i izrada troškovnika. Prilikom čitanja scenarija radi se razrada likova. Ovisno o tome radi li se o povijesnom ili suvremenom filmu prikupljaju se predlošci fotografija, skica, materijala Itd.)o Sastanak autorskog tima ( redatelj, snimatelj, scenograf, kostimograf, majstor maske)
o Uobličavanje karakternog izgleda likova ( redateljske upute) i vizualnog ( cjelokupni vizualni identitet ukomponiran sa scenografijom i predloženim koloritom). o Priprema kostima (odabir kostima iz fundusa, kupovina, šivanje ) o Proba kostima, patiniranje, dorada i korekcija za snimanje, izrada kostimografskog kontinuiteta likova. o Organiziranje kostimera za tijek snimanja. o Rasprema i razduživanje |
4.tjedan - Maska i šminkana filmu / Scenografija i rekvizita na filmu
Naziv radionice | Voditelj radionice | Trajanje (š.s) | Detaljni opis radionice |
Maska i šminkana filmu |
I.Šimunić
Šminkerica/maskerka |
3 | Radionica o zvanju ili životnom pozivu-majstor maske. Majstor Maske-Profesija se stječe iskustvom i radom, školom uz već postojeće majstore. Majstor maske poznaje osnove frizerstva, (šišanje, oblikovanje frizura),kao i vlasuljarstva (izrada i održavanje perika, brkova i brada) i obavezno poznaje literature povijesnih razdoblja, frizura i šminke, maske, kako bi mogao odraditi svoj zadatak. Majstor maske je odgovoran za izradu, i izgled lika, pa čak i njegovog karaktera ,kojeg glumac glumi. Usko surađuje sa kostimograf i redateljem te po njihovoj zamisli ostvaruje krajnji rezultat. Poznaje materijal, filmske šminke kao i razne proizvođače specijalnih efekata, koje radi, krv i silikoni samo su dio. Vrlo je vješt sa rukama, te sve pretvara u živu sliku. Važan je precizan i jasan dogovor između redatelja, kostimografa i majstora maske, kako bi se cijeli lik uklopio u priču ,film, predstavu. Masker je komunikativan, trebao bi imati lakoća izražavanja, ljubaznost i ljubav prema ljudima i poslu. |
Scenografija i rekvizita na filmu
|
G. Stepanscenograf | 3 | Teme koje će se obrađivati:
o Što je scenografija? o Čemu služi scenografija? o Gdje se sve koristi scenografija? o Tko je scenograf? o Ljudi koji sudjeluju u stvaranju scenografije? o Redoslijed stvaranja scenografije u filmu? o Poveznica knjige snimanja, kadrova i scenografije? o Zadatak filmske scenografije. o Što je scenografski prostor? o Važnost suradnje scenografa i snimatelja. o Zašto je bitna suradnja scenografa i kostimografa? o Kako se čita scenarij „očima scenografa“? o Što je scenografski prostor? o Scenografske skice. o Kako se pristupa gradnji objekta u studiju? o Uska suradnja scenografa i rekvizitera u opremanju objekta. o Što su scenografski naturalni objekti? o Prednost studijskog objekta od naturalnog |
5.tjedan - Snimanje na terenu
Naziv radionice | Voditelj radionice | Trajanje (š.s) | Detaljni opis radionice |
Snimanje na terenu |
B. Cahun
Ž. Sarića Direktor fotografije |
4 |
|
Snimanje na terenu
|
H. Bučar
S. Najvirt Novinari/urednici |
4 |
a) sugovornici b) lokacije snimanja c) potrebna oprema (vozilo, rasvjeta i dr.) d) ekipa (snimatelj i dr.)
a) zbog omogućenog obilaska terena sve znatno lakše i jasnije snimanje b) suradnja i koordinacija svih članova ekipe c) nepredviđene situacije i zamke d) ton i neton detalji, završetak snimanja e) pregled materijala, priprema za montažu
|
6.tjedan - Snimanje na terenu
Naziv radionice | Voditelj radionice | Trajanje (š.s) | Detaljni opis radionice |
Snimanje na |
A.Tardozzi – Studenti režije sa Akademije | 4 | Polaznici razrađuju i snimaju svoje autorske priče uz pomoć studenata režije i dramaturgije. |
Snimanje na terenu ![]() |
A.Trnka i mikroman | 4 | o Postava tona na glumca ili sugovornika da se ne primijeti.o Pecaljka i uloga mikromana na snimanju |
7.tjedan - Posjet krojačnici i fundusu kostima / Postava rasvjete
Naziv radionice | Voditelj radionice | Trajanje (š.s) | Detaljni opis radionice |
Posjet krojačnici i |
Ž. Franulović+ kostimerka | 4 | o Posjet fundusu gdje se čiste, peru, peglaju i čuvaju kostimi.o Nacrt jednog kostima- kako se od razgovora s redateljem počinje crtati kostim kao i tijek izrade samog kostima… |
Postava rasvjete
|
S. SpinčićMajstor rasvjete | 4 | Dogovor s redateljem i direktorom fotografije, kakva će se vrsta rasvjete koristiti (dan, noć, kiša, snijeg, jako sunce i sl)
Postava rasvjete na samom mjestu snimanja Dogovor sa redateljem i snimateljem |
8.tjedan - Šminkanje na setu / Gradnja i namještanje objekta na snimanju sa rekvizitom
Naziv radionice | Voditelj radionice | Trajanje (š.s) | Detaljni opis radionice |
Šminkanje na setu |
I. Šimunić Šminkerica/maskerka |
4 | Razgovor s redateljem, direktorom fotografije, kostimografom izrada maske i njeno održavanje na samom snimanju |
Gradnja i namještanje objekta na snimanju sa rekvizitom ![]() |
G.Stepan+ rekviziter | 4 | Odlazak na set i u skladište rekvizite – popis rekvizite, razgovor s redateljem i direktorom fotografije |
9.tjedan - Montiranje snimljenog materijala
Naziv radionice | Voditelj radionice | Trajanje (š.s) | Detaljni opis radionice |
Montiranje |
B. Tankosić montažer | 4 | o Uvoz video materijala, slika i zvuka.
o Kombiniranje sa Photoshop-om, o Rad sa Source Monitor. o Timeline i njegovi alati za montažu. o Tehnike montaže, o Program monitor, o Primjena tranzicija, o Kreiranje titlova, o Rada sa zvukom, o Izrada finalnog miksa, o Napredne tehnike montaže, o Korekcija boje, o Rad sa efektima. o Eksportiranje materijala za TV, DVD i Internet. |
Montiranje snimljenog materijala ![]() |
4 | Usnimavanje (loudanje) materijala na hard disk sa kartica ili kazeta… |
10.tjedan - Montiranje snimljenog materijala
Naziv radionice | Voditelj radionice | Trajanje (š.s) | Detaljni opis radionice |
Montiranje |
B.Tankosić+ redatelj | 4 | Pregled materijala. Dogovor između montažera i redatelja. Izrada grubog šnita |
Montiranje snimljenog materijala ![]() |
B.Tankosić+ redatelj | 4 | Dogovor oko najavne špice i odjavne role. |
11.tjedan - Montaža – koloriranje slike / Skladanje glazbe na montirani materijal
Naziv radionice | Voditelj radionice | Trajanje (š.s) | Detaljni opis radionice |
Montaža – koloriranje slike |
B. Tankosić +snimatelj |
4 |
Kako se u post-produkciji mogu “popraviti” detalji u slici, neke manje nepravilnosti, kako se dodaje boja ili svjetlo koje nismo uspjeli dobiti na samom snimanju… |
Skladanje glazbe na montirani materijal |
J. Marić skladatelj | 4 |
Koja je uloga glazbe u filmu? Kako glazba nadopunjava film, dodaje dramatiku ili smiruje radnju u filmu? |
12.tjedan - Mixanje teksta i glazbe / tona
Naziv radionice | Voditelj radionice | Trajanje (š.s) | Detaljni opis radionice |
![]() |
J. Marić
skladatelj |
4 | Odlazak u glazbeni studio – razgovor između skladatelja redatelja. Postupak kako se glazba stavlja na već montiranu sliku. |
Mixanje teksta i glazbe/ tona
|
R.Stanić
Majstor obrade tona |
3 | o snimanje naratora na postojeću sliku u pauzama gdje je to predviđeno.o pregled materijala ukoliko nešto nedostaje od šumova tj. atmosferskih tonova
o mixanje kompletnog tonskog zapisa na sliku… o narator(spiker ili glumac), šumovi,glazba o pregled završenog (mixanog)materijala s redateljem ili urednikom |